Co je offline marketing ?
On to tak nějak vypovídá název – offline marketing zahrnuje marketingové metody, které jsou prováděny mimo internet. Ačkoliv se metody offline marketingu vyvinuly s vývojem technologií,tak zůstávají víceméně stejné – reklama v novinách a magazínech, účast na výstavách a veletrzích, outdoorová reklama – zastávky, polepy, billboardy, sponzoring, spojenecká partnerství a další staré i nové možnosti jak zasáhnout cílovou skupinu.
Všechny tyto aktivity mají za cíl jednu věc – učinit podnikání populární mezi fanoušky a zákazníky. Koncept offlinového marketingu je aplikovatelný pro komerční i nekomerční společnosti a globálně prodávané produkty. Tradiční – offline – marketing pomáhá zvyšovat popularitu značky, prodej produktů, získávání výnosů, maximalizaci zisku a zaslepení díry mezi producenty služby a jejími konečnými přijemci – zákazníky.
Výhody offline marketingu:
- Více prodejů: Je dokázáno, že dobře provedený offline marketing masivně zvyšuje možnost provedení nákupu.
- Mnoho cest k úspěchu: V rámci offline marketingu není jen jedna metoda, která by jasně dláždila cestu k úspěchu. Proto pro každou firmu připravujeme na míru vytvořený mix jak zasáhnout potenciální zakazníky bez připojení k internetu – TV reklamy, direct mailing, billboardy a mnoho dalších.
Nevýhody offline marketingu:
- Vysoké náklady: Celkové náklady na kampaň se mohou vyšplhat do velké výše. Proto je lěpší pro meněí podniky začít s malou, či žádnou offline kampaní – příklad malé kampaně může být nápad přetavený do guerillové kampaně – ty totiž fungují velice dobře.
- Časová náročnost: Než uvedeme do chodu celou offline kampaň musíme počítat s určitou dobou na přípravu. Například nemůžete očekávat, že v rámci offline kampaně zadáte rychle nějakou novinku. Direct mailing, plakáty a spoty do rádia zaberou čas na vytvoření a distribuci.
- Hůře měřitelné: Dalším záporem je špatná měřiteln